יום רביעי, 21 בינואר 2015

טורס דל פיינה (או - ניל, ניל ואני), חלק א'

לפעמים חלומות מתגשמים. זאת אומרת, אני לא בלרינה ואין לי כנפיים אז אובייסלי לא כולם, אבל מה שיפה בחיים האלה, שחלק מהם כן.
אני זוכרת בדיוק היכן הייתי ביום בו נתקלתי בתמונת עיתון המראה את נופיה של טורס דל פיינה, שמורת טבע עצומה הנמצאת בחלקה הדרומי ביותר של צ'ילה. למראה הנופים המפעימים גזרתי את התמונה, תליתי על הקיר ותהיתי אם יום אחד אצליח להגיע אל המקום היפה הזו. כעת, עשור לאחר מכן, צעדתי אל טרמינל אוטובוסים, מתקשה להאמין שרק כמה שעות נסיעה מפרידות ביני לבינו.

ההגעה אל טורס דל פיינה אינה פשוטה. מחיריו הגבוהים של איזור פטגוניה ושעות הנסיעה הארוכות גורמים לכך שטיילים רבים אינם מדרימים עד אליה. בכל זאת, מאחר והיא עדיין פופולרית מאוד ולמעשה השמורה הכי מתויירת בצ'ילה, את כרטיס האוטובוס אליה כדאי להזמין מראש. תוסיפו לזה את טירוף חג המולד ושום תכנון מקדים מצדי והנה לפניכם בחורה עם תיק גדול וחלום גדול יותר, עוברת בין חברת נסיעות אחת לשניה ובכולן אומרים לה שהשבוע אין מקום. רק כשהגעתי לדוכן האחרון בשורה, אחרי דקות המתנה ארוכות בתור, להפתעתי אמרה לי הפקידה שהרגע התפנה לה מקום, אבל רק אחד ורק למחר בבוקר. "תביאי!" אמרתי בווליום גבוה מדי ומיהרתי לדחוף כסף לידיה, פן מי שזה לא יהיה, שוויתר על מקומו, יחזור בו.
למחרת, נרגשת לחלוטין, התיישבתי באוטובוס מפוצץ טיילים, מברכת על מזלי הטוב בעודי בוהה מהחלון בנוסע המסתובב בתחנה, בידיו שלט המתחנן למושב תמורת פי שניים ממחיר הכרטיס המקורי. כמובן שלא וויתרתי. על אף החששות שליוו אותי, ידעתי שעל חלומות לא מוותרים.
למה חששות אתם שואלים?
אז ככה - בטורס דל פיינה יש המון אופציות לאטרקציות ומסלולים, שהמפורסמים מביניהם הם שני טרקים בשם ה- W וה- O. המסלול של כל אחד מהטרקים הוא כצורת האות שעל שמה הוא קרוי וטיילים אמיתיים עושים אותם באופן עצמאי.



The W and the O - Torres Del Paine

גם החלום שלי היה לטייל בשמורה שלא דרך סוכנות אבל לא הייתי בטוחה שאצליח להוציא את התוכנית לפועל. זה לא הטיפוס והצעידה הנדרשים שהטרידו אותי. גם בחלק הכי מאומץ של הטרק בברילוצ'ה, בעוד שאר הנשים בשלב כזה או אחר הפכו לסקארלט אוהרה, דנזל אין דיסטרס (בכי מלחץ/הליכה לאיבוד עקב תשישות/תחזיק לי את התיק אני לא מרגישה טוב), אני רק רציתי לעשות את זה שוב.
בטורס דל פיינה לעומת זאת, כושר הצעידה הוא רק אלמנט אחד מהאתגר. מדובר בתקופה ארוכה יותר בה צריך לדאוג לעצמך בשטח והפעם בלי רפיוג'יוס (שקיימים אבל הם מאוד יקרים), לישון ולבשל בהם. נכון שרשמית הייתי מדריכת טיולים בצבא אבל בינינו, מעולם לא הרכבתי אוהל, אין לי מושג איך מדליקים גזייה ובטיולים, לרוב מישהו צריך לקפל לי את השק"ש.
גם העובדה שצריך לסחוב את כל הציוד על הגב הטרידה אותי. אמנם בחיים לא אכלתי כל כך הרבה לחם כמו ביבשת הזו אבל עדיין אני רבע עוף. איך אעלה הרים וארד גבעות במשך שעות עם תיק כל כך כבד?
החלטתי לא לתת לבהלה לנצח ונחושה ונרגשת, הגעתי אל Puerto Natales, העיר הצ'יליאנית ממנה יוצאים לשמורה. כשהגעתי להוסטל בצהריים המאוחרים, הדבר הראשון שגיליתי הוא שלרשותי אין הרבה זמן לבירורים והתארגנות. מאחר וטורס דל פיינה ידועה כמקום בו ביום אחד סופגים ארבע עונות, הומלץ לי לנצל את הקייציות עליה מרמזת התחזית ולהתחיל בטרק כבר למחרת. למזלי, מאחר וכמעט כל הוסטל מספק רשימה מפורטת של הציוד הבסיסי הדרוש לטרקים ואף משכיר אותו, טרדה אחת כבר נפתרה עבורי. עכשיו רק הייתי צריכה להבין איך לארוז הכל, איזה אוכל להביא, מה ללבוש, איזה מסלול לעשות ואיך להגיע. בקטנה.
נעמדתי בסלון ההוסטל, מנסה לעשות רושם (בעיקר על עצמי), שהכל בשליטה ואז בתזמון מושלם נכנסו לחדר ניל וניל -  

Neil C and Neil A

ניל (קנדי בן 35, מעתה יקרא ניל C או נילסי, שבעשר השנים האחרונות גר ביפן וכעת עזב אותה על מנת לטייל בעולם) וניל (אמריקאי בן 25, שסיים לימודי פוליטיקה ויצא לטייל רגע לפני שיתחיל לעבוד ומעתה יקרא ניל A או נילאיי), הם שני גבוהים (גבוהים ממני!), שנפגשו בהוסטל ומאז כבר כמה ימים מסתובבים להם בעיר, משתתפים בהרצאות הכנה, בודקים מחירים בחנויות השונות ומתכוננים לצאת יחד לשמורה, בדיוק מתי שאני.
חיש קל התחברנו וכשהם הציעו שאצטרף אליהם לשם כיף וחיסכון בעלויות, נדרשה לי שניה ורבע כדי לומר איי דו. מבחינת תכנית הטיול, נילסי תיכנן לעשות רק את מסלול ה W ואילו נילאיי ואני תיכננו להצטרף אליו ולאחר מכן להמשיך לעוד כמה ימי מסלול ה O. זה אומר שסך הכל, נבלה כולנו יחד חמישה ימים.
כל שארית היום הסתובבנו בעיר על מנת להשלים קניות וסידורים והתברר שהשידוך מוצלח מאוד. נילסי ואני היינו מאוחדים בשאיפה (הנאיבית), להעביר את הטרק עם אוכל בריא ולהתעלם מההצעות מלאות הסוכר של נילאיי (שבעצם בדיעבד הוכתר כבוחר המזון המוצלח ביותר). לעומת זאת, נילאיי ואני היינו מאוחדים באדישות הנדרשת להתמודדות עם אובססיית התכנון של נילסי. הקנדי הגבוה הוא אמנם הוא אחד האנשים הכי מצחיקים שפגשתי בחיים אך גם בחור עם צורך עז לתכנון תוכניות וקיום שיחות ארגון, שאת רובן הוא שוכח אחרי רבע שעה. מצידם, מאחר והם היו מאוחדים בנטיה למעופפות (נכנסים לסופר עם רשימה אבל מאבדים ריכוז כבר בפריט הראשון), הם רק חיכו למישהו נוסף, שישאר ממוקד ויזכור למה נכנסנו לחנות מלכתחילה ובזה אני מצויינת.
אחרי שכל המזון היה ברשותינו וארוז, בחלקי נפלה שקית מוצרי ארוחת הערב. הכנסתי את ערימות הפסטה והרטבים לתיק ובהיתי בחשש בגודלו המוגזם. מאוחר יותר, בדיקה קצרה העלתה שהתיק של נילאיי הוא הקל משל שלושתנו אבל מאחר ומכולנו הוא היה הכי פחות בכושר וגם בעל התיק הכי פחות איכותי, השארנו את הדברים כפי שהם. נשכבתי במיטה, קצת גאה ברעיון שאצליח לסחוב את כל המשקל וקצת מבוהלת מהמקרה שלא ובעצם הבנתי שזהו, אני מוכנה. רדי אור נוט, טורס דל פיינה, היר איי קאם!

למחרת בבוקר מוקדם יצאנו לטרמינל האוטובוסים. אחרי שעת נסיעה (שעה שבמהלכה הצליח נילסי לקרוע לעצמו את המכנס ולקבל ממני שיעור תפירה), אנחנו מגיעים.

Canadians can't sew

בכניסה עולה לאוטובוס נציגה מהשמורה ומסבירה את חוקי ההתנהלות בה. היא עוברת מספרדית לאנגלית ואז ל... עברית? מסתבר שלפני כשש שנים היתה בשמורה שריפה ומי שאחראי לה הוא ישראלי, שכמובן הדליק אש היכן שאסור (ולנצח יזכר באהבה כאיש ששרף את טורס דל פיינה). מאז יש בשמורה נציגים דוברי עברית, שאומרים חמש פעמים בדקה שאסור להדליק אש מלבד במקומות המיועדים לכך. במקום יש גם שלטים רשמיים שמבהירים את חוקי הדלקת האש בשמורה והקנס/מאסר הצפויים למי שלא מקפיד על החוק, אבל הם רק בעברית. מאוד מביך.
משם ממשיך האוטובוס פנימה ובתחנה הראשונה אנחנו יורדים כדי לקחת מעבורת של עוד כשעה עד למתחם האוהלים הראשון - שטח הנמצא לצד צלע הר צבעונית, שמאחר והוא צמוד לרפיוג'יו יוקרתי, כדי לשים בו את האוהל, צריך לשלם. במקום יש גם ביקתת בישול קטנה, מקלחות, שירותים ומלא מלא רוח.


מתחם האוהלים הראשון

רוב הניסיונות להרכיב את האוהל נגמרים בהתרוצצות אחרי חלקים שלו שהרוח פיזרה לכל מיני כיוונים (גם חלקים ששמנו עליהם סלעים כמשקולת לא עמדו ברוח החזקה). כשבפעם המאה נילסי מתרוצץ אחרי כיסוי הגשם של האוהל, אני מתחילה להבין מדוע הרבה אנשים נשברים כבר ביום הראשון. בקושי התחלתי את הטיול וכבר אני מביטה ברפיוג'יו החמים שנמצא לצד מתחם האוהלים הפרוץ ולרגע רוצה להיות אחת מהטיילים העשירים/עצלנים יותר שיושבים בנוחות בתוכו. כמה התרוצצויות לאחר מכן ובסופו של דבר שני האוהלים (אחד לי ואחד לניל וניל) מוכנים ובלי הציוד הכבד אנחנו יוצאים לטרק הראשון - טיפוס לפיסגה ממנה ניתן לצפות באחד הקרחונים בשמורה.





יוצאים לטרק הראשון


בדרך לשם הטיפוס לא קשה אבל זה די מבלבל לטייל במזג אוויר הזה - חם מהטיפוס, רטוב מהגשם הקל והכי גרועה היא הרוח. ככל שאנחנו עולים היא מתחזקת, עד שלפני הקרחון עצמו היא מגיעה לעוצמה מפחידה ונדרש ממני מאמץ כדי לא ליפול. כשהייתי קטנה, ההורים שלי היו מתבדחים שכדי שלא אתעופף ברוחות, צריך לשים לי אבנים בכיסים וכעת אני נזכרת בזה כשאני שוקלת לקשור את עצמי לאיזה סלע. אני מתחילה להיות מוטרדת מהימים הבאים, בהם אהיה כל הזמן מול הרוח הזו אבל עם כל הציוד על הגב. כשבשלב מסוים כולנו נזרקים לצד הדרך על ידי גל רוח חזק במיוחד, אני כבר אומללה. אני מפסיקה להגיב לסביבה וכשאנחנו סוף סוף מגיעים חזרה למאהל, אני שוכחת את החלום להיות טיילת אמיצה ומתגנבת לרפיוג'יו החמים, לרבע שעה של חום והרהורים. נילסי, ששם לב להידרדרות במצב הרוח שלי, גורר אותי משם ומציב לפניי קערה עם פסטה ברוטב סינטטי שהומס באבקת חלב. נשמע מגעיל אבל מתברר שאוכל חם + ניל כפול שניים שמנסים לעודד אותי, זה הדבר הכי טוב בעולם. בתום הארוחה, למרות שעדיין יש אור (בעונת הקיץ בפטגוניה, השמש זורחת סביב 04:30 ושוקעת ב 22:30), אני רק רוצה לישון. אני נכנסת לאוהל ונרדמת תוך דקה.


הקרחון בקצה המסלול (המצולמת נראית יותר מאושרת ממה שהיא באמת ברגע הזה)

הקרחון בקצה המסלול

למחרת אנחנו יוצאים לטרק השני ובעצם לפעם הראשונה בה נצעד עם התיק על הגב במשך שעות. זה היום שבו אני שמחה ששכרתי מקלות הליכה כי בין הרוח לבין משקל התיק, אני צריכה את עזרתם. הוא כל כך כבד. לפחות מים לא צריך לסחוב מאחר ולרשותינו עומדים מאות מפלים עם מים נקיים, שרק מחכים שנלגום מהם. במשך הצעידה נילסי ואני הולכים בראש ושרים שירים ואילו נילאיי מתקדם לאט יותר ועוצר לדבר עם כל טייל שעובר. כעבור כשעתיים אנחנו מגיעים למתחם הלינה הבא, שהפעם אינו בתשלום אבל זה בגלל שהוא לא צמוד לשום רפיוג'יו ולכן גם הרבה יותר מצ'וקמק. לפחות הוא נמצא בין עצים המגנים מהרוח.


מחוץ למתחם האוהלים השני

אנחנו מקימים את האוהל, תולים את שקיות האוכל על עץ (נגד עכברים) ומחליטים, על אף העייפות מהצעידה, לעלות לנקודת התצפית הסמוכה. כעבור שעתיים ההר המושלג מתגלה לצידנו בכל יופיו אבל הרוח כל כך חזקה שדי קשה לצעוד. אחת הנשים שחולפות על פנינו נופלת ואני מתחילה להתעייף. כעבור עוד שעתיים של עוד ועוד עליה אני מחליטה לעצור. ההרים המושלגים מהממים אבל אני עייפה מדי. אני חוזרת למאהל (עניין של כמה שעות בירידה) ומכינה פירה מתפ"א יבשים המעורבבים עם אבקת חלב ולצידם חתיכות סלאמי. יאם יאם.
מאחר וזהו ערב כריסמס, אנחנו לוגמים מבקבוק רום קטן שנילאיי הגאון הביא ומתחלקים בחבילת שוקולד. כשאנחנו מסיימים, מאחר ואני בישלתי, אני פטורה משטיפת כלים וזה טוב - במאהל הזה אין מים חמים. מי הנהר, איתם צריך לשטוף, כל כך קפואים שממש קשה לגעת בהם. ניל וניל נאלצים להירתם למשימה וחוזרים עם אצבעות אדומות מקור ומבט אומלל. אנחנו מסדרים הכל ומתמוטטים לשינה ארוכה לקראת הימים הבאים, שעליהם אספר בחלק ב'.

עולים לקרחון השני


הקרחון השני












4 תגובות:

  1. אני איזבלה איתן, אני רוצה לתת לכולם עדות על חיי. הייתי נשוי לבעלי עמוס איתן, אני כל כך אוהב אותו שבשמונה השנים האחרונות אנחנו נשואים עכשיו עם שני ילדים. כשיצא לחופשה בצרפת הוא התכוון לגברת בשם מרי, הוא אמר לי שהוא כבר לא מעוניין בנישואים. הייתי כל כך מבולבל ומחפש עזרה שאני לא יודע מה לעשות עד שפגשתי את חברתי מיס פאשה וסיפרתי לה על הבעיה שלי. היא אמרה לי לא לדאוג שיש לה בעיה דומה בעבר והציגה בפניי גבר בשם ד"ר איסיקולו כישוף אהבה שהקסים את האקסית שלו והחזיר אותו אליה אחרי יומיים. מיס פאשה מבקשת ממני לפנות לאתר אהבה של ד"ר אלבה לעזרה. יצרתי איתו קשר כדי לעזור לי להחזיר את בעלי והוא ביקש ממני לא לדאוג שהאלים של ארבעת האבות שלו יילחמו בשבילי. הוא אמר ליומיים שהוא יחזיר אותי ואת בעלי. אחרי יומיים בעלי התקשר ואמר לי שהוא יחזור לבדוק איתי, הופתעתי לראות אותו והוא התחיל לבכות על סליחה. כרגע אני האישה המאושרת ביותר בכדור הארץ על מה שעושה מטען הלחש המדהים הזה בשבילי ובעלי, תוכל ליצור קשר עם דוא"ל alaba; dralaba3000@gmail.com אתה יכול גם לעשות לו ווטסאפ בטלפון +2349039885856 הוא אמר ליומיים שהוא יפגיש אותי ואת בעלי מחדש. אחרי יומיים בעלי התקשר ואמר לי שהוא יחזור לבדוק איתי, הופתעתי לראות אותו והוא התחיל לבכות על סליחה. כרגע אני האישה המאושרת ביותר בכדור הארץ על מה שעושה מטען הלחש המדהים הזה בשבילי ובעלי, תוכל ליצור קשר עם דוא"ל Isikolo; dralaba3000@gmail.com אתה יכול גם לבצע ווטסאפ או לשלוח לו טלפון במספר +2349039885856 הוא אמר ליומיים שהוא יחזיר אותי ואת בעלי. אחרי יומיים בעלי התקשר ואמר לי שהוא יחזור לבדוק איתי את הדברים, הופתעתי כשראיתי אותו והוא התחיל לבכות על סליחה. כרגע אני האישה המאושרת ביותר בכדור הארץ על מה שעושה מטען הלחש המדהים הזה בשבילי ובעלי, אתה יכול ליצור קשר עם דוא"ל אל; dralaba3000@gmail.com אתה יכול גם לכתוב לו באמצעות viber / ווטסאפ אותו במספר +2349039885856 אני מאחל לך כל טוב

    השבמחק
  2. איך החזרתי את בעלי הגרוש בעזרת כישוף האהבה של ד"ר ALABA... שמי איזבלה איתן. כשקראתי את העדות באינטרנט על איך ד"ר אלאבה, זורק הכישוף הבהיר והחזק ביותר עוזר להחזיר בעל מתגרש, מאהב. תהיתי איך זה יכול להיות נכון, כי רבים איכזבו אותי בעבר ללא כל תוצאה. פשוט שחררתי את הפוסט והסתובבתי בפורום. בהודעתי שוב תחת, מישהו פרסם ואמר זורק כישוף מאומת. אחרי שהיא קראה את הדואר, זה היה אותו אדם ד"ר. אלאבה שהיא דיברה עליה. אז אין לי ברירה אלא לבדוק באמת איך הוא עובד. הייתי הרוסה לגמרי כשבעלי האהוב עזב אותי. זה היה כאילו כל העולם שלי נעלם ביגון ובכאב. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל מבין כל מטילי הקסמים שיצרתי קשר, הוא היחיד שהשאיר בי את הרושם שאני כל כך נכון ואמין. יותר מדבריו, הוא החזיר את בעלי והגשים את כל משאלותיי. הוא נאמן עכשיו, הוא שם לב אליי, הוא מציע לי פרחים בכל יום ראשון, ולעתים קרובות אנחנו יוצאים לקולנוע ולמסעדה. בעלי בא אליי והתנצל על העוול שעשה והבטיח שלעולם לא יעשה זאת שוב. מאז הכל חזר לקדמותו. אני ומשפחתי שוב חיים יחד באושר. אני אהיה אסיר תודה לנצח שהפכתי את חיי מהגיהנום לגן עדן! אני מאמין שמי שצריך עזרה צריך לבוא אליו לעזרה. שאלוהים ימשיך להשתמש בך כדי להציל את הפרידה. כל מי שיש לו בעיות זוגיות, בעיות גירושין, מאהב אבוד או בעיות זוגיות כלשהן, ניתן לפנות אליו (dralaba3000@gmail.com). או WhatsApp/Viber him דרך +1(425) 477-2744

    השבמחק
  3. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי על ידי משפחות וחברים להפסיק לשכוח מהנישואים ולהמשיך בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אלאבה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני צריך ליצור קשר עם ד"ר אלאבה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי לא ליצור איתי קשר יותר מזה. שנתיים התקשרו אלי באמצע הלילה בוכה והתנצלות שזוהי עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס ד"ר אלאבה עבד מצוין והנישואים חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לד"ר אלאבה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב. , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הכישוף של ד"ר אלאבה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת אימייל אל dralaba3000@gmail.com אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    השבמחק
  4. שלום חבר נפגעתי ושבור לב כשקרה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדיי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל זורק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז אף פעם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. DR apata. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק כישוף נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, צור קשר עם ד"ר אלאבה במייל: drapata4@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744.......

    השבמחק